Nieuwe update vanuit Kenia

Hallo,

Tijd voor een nieuw reisverhaal. We zijn alweer over de helft van onze stage. De tijd gaat ongelooflijk snel. Wat hebben we al veel ervaring opgedaan... Een mooiere stage is niet te wensen! ;)

2 weken geleden hebben we s maandags eerst druk voorbereid en dinsdag kwamen onze docenten voor het bezoek. De examenopdrachten zijn gelukkig goed beoordeeld en ze vonden het erg leuk om te zien hoe het werk hier gaat. Ook zijn we nog een keer naar Krugerfarm geweest naar de giraffen en naar Kerio View. Donderdag middag zijn ze weer vertrokken.

Vorige woensdag hebben we nog een bezoek gebracht aan een kindertehuis en Education For Life. Education For Life is een stichting voor kinderen met Aids. Ze helpen zo'n 600 kinderen met aids in de omgeving Eldoret. Het kindertehuis was ook een hele mooie plaats. Het was erg schoon en goed geregeld allemaal. De kinderen hadden vakantie dus waren allemaal aan het spelen en vonden zo'n bezoekje wel interessant. Ook hadden ze nog een leuke dans voor ons!

Vrijdag zijn we naar Iten geweest. We zijn daar naar een jongeren kamp geweest. Eerst hebben we ons voorgesteld en moesten we natuurlijk wat zingen. ;) Daarna hebben we gegeten bij Patrick en Prisca (de vertalers uit de Remand Home). Toen zijn we naar de hoofdweg gelopen, dat was 3 kwartier. Ze hadden hun spullen op een motorbike meegenomen, keyboard, speakers, microfoons, tafel etc. Het was een soort 'hagenpreek'. We hebben heel veel gezongen en gedanst. Een erg leuke ervaring.

Verder hebben we ons werk in de Remand. Aly gaat niet meer mee dus doen we zelf nu het evangelisatieprogramma. En natuurlijk doen we nog activiteiten en spelletjes met elkaar. Vorige week hebben we UNO meegenomen en dat vinden ze erg leuk! De elektriciteitstraining gaat heel goed, de trainer is erg tevreden over de jongens. En zelf zijn we ook dik tevreden, het is leuk om te zien hoe de jongens bezig zijn en hoe graag ze het willen. Ze zijn blij met deze kans. Ook de staf doet het erg goed. We hopen dat hij het straks over kan gaan nemen zodat er nog veel meer jongens een kans krijgen om dit te leren. Eerst dacht de trainer dat er zeker 6 maanden nodig waren om de jongens de stof te geven die ze nodig hebben voor de examens. Maar omdat het zo goed gaat heeft hij het nu over 3 maanden! Erg goed nieuws om te horen! :)

Zondag hebben we hele dag zonder stroom gezeten, de waterproblemen zijn ook nog niet volledig opgelost. maar... alles went! :)

Ook zijn we inmiddels bezig in het guest house. We zijn druk bezig met schilderen. We zijn blij dat er toch veel vorderingen zijn gekomen en we nu zo ver zijn dat we binnenkort kunnen verhuizen...

Zo gaat het leven door hier in Eldoret, en vermaken we ons prima! :)

Liefs, Manon en Jeanique

1. Nellemarie:
    Hee Jeanique en Manon,

Wat leuk om jullie verhaal te lezen, en wat een enthousiasme! Fijn dat er ook voldoening mag zijn in de vorderingen die gemaakt worden... Ik heb gehoord dat de meiden ook zijn gearriveerd gisteren, dus die zullen jullie ook nog wel met eens tegenkomen een dezer dagen! Veel succes en plezier verder! Groetjes, Harry en Nellemarie en de jongens
  2. Opa:
    Lieve meiden,
    Wat hebben we weer genoten van het verslag en de foto's.
    Fijn dat alles zo goed gaat en dat jullie er van genieten. Jullie stralen het gewoon uit. Wat een belevenis! Eind van de week kunnen we al zeggen "DV. volgende maand komen ze terug". In alles Gods zegen gewenst.
    Lieve groet opaoma.
  3. Oom Jos en tante Jannie:
    30 april 2015
    hallo meisjes,
    Wat een ervaring doen jullie daar op,
    hopen op de verkoping meer te horen.
    krijgen opa en oma heimwee?
    zo te lezen .
    van hart Gods zegen gewenst in alles wat jullie daar doen. gr van ons
  4. Marianne:
    1 mei 2015
    Ha meiden,
    Wat mooi om te lezen wat jullie doen, en dat het vrucht heeft! Daar word je blij van he! Succes daar weer en geniet van het bezoek!

Groetjes Marianne
  5. Marjon Oostdijk:
    2 mei 2015
    Hoi Manon en Jeanique,
    Leuk om jullie verhalen te lezen. Jullie beleven wel van alles daar zeg! Dat is nog eens wat anders dan op zaterdagochtend een heel bruin gesneden verkopen :-).
    Succes met alles!

Groetjes Marjon Oostdijk
  6. Arie Koole:
    4 mei 2015
    Ha studenten,
    Zijn jullie nog een beetje braaf zo ver van huis. En zorgt Aly goed voor jullie. Sterkte met alles en tot ziens
    Arie Koole
  7. Gerbert:
    5 mei 2015
    Heey dametjes ;-)

Blijft leuk jullie verhalen te lezen! Gaaf dat jullie het naar je zin hebben zo. K had nie anders verwacht ;-) Geniet van alles daar, wees voorzichtig en we zien t volgende verhaal weer verschijnen :-)

Groetjes Gerbert