Babygirl is born!

22 mei 2015

Hallo lezers,

We hebben goed nieuws! Het afgelopen weekend is er een lief klein meisje ter wereld gebracht. Zaterdag avond is Olivia geboren. Gelukkig gaat alles goed en iedereen is erg blij! We zijn zaterdagavond nog naar het ziekenhuis geweest om het kleintje te bewonderen. Het was prachtig om te zien hoe de kinderen reageerden toen we het vertelde. De twee jongens waren eerst een beetje beledigd dat het een meisje was maar dat was zo over natuurlijk! :)

Voor de rest is al een beetje aftellen... We hebben een planning gemaakt wat er allemaal nog moet gebeuren en wat we nog willen doen. En we hebben nog maar 4,5 week. De week voordat we naar huis komen hopen we nog een weekje vakantie te hebben en dan hopen we nog 3 dagen op safari te gaan naar Masai Mara. Ook daar hebben we natuurlijk veel zin in!

Vorige week woensdag hebben we het eerste sponsorkindje bezocht. Een school waar we al vaker geweest waren en waar de kinderen ons nog kende. We hebben de jongen ook een nieuw uniform gegeven omdat het andere kapot was. Wat was hij ontzettend blij!

Ook is inmiddels alles voor de Engelse lessen geregeld. Maandag hopen we te starten met een test om te kijken welk niveau de kinderen hebben. En op die manier kunnen ze op hun eigen niveau les krijgen. We hadden vorige week 2 afspraken met de manager maar alle 2 de keren was hij niet aanwezig. Maar we hebben alles toch kunnen regelen. Vanaf volgende week word er elke maandag en woensdag ochtend Engelse les geven. Daar zijn we erg blij mee :)

De gehandicapte jongen uit de Remand heeft inmiddels ook zijn plekje in de Special School. Vandaag de laatste dingen voor hem geregeld. Uniform, dossier etc. Hij heeft het erg naar zijn zin. Het is mooi om te zien hoe goed de kinderen daar worden behandeld. Ze hebben een prachtige plek daar...

Ook hebben we al wat andere bezoekjes gebracht aan sponsorkinderen. Leuk om de kinderen te ontmoeten maar ook zeker erg leuk en leerzaam om in scholen en kindertehuizen te kijken.

Poosje geleden was er nog paniek in Juniorrate. We zaten lekker op de bank en we dachten dat we schoten hoorden. Maar verder niet echt over nagedacht. Even later waren er duidelijk weer schoten te horen. Het was een geschreeuw en we zijn maar vlug in bed gaan liggen! ;) De volgende ochtend hoorden we wat er was gebeurt. Hier een eindje verder op is er een gevangenis, er waren twee gevangenen die hun bewaker hadden gewurgt, daarna waren ze ontsnapt. 1 gevangene is er neer geschoten, dat was dus wat wij hoorde. Het was een paar meter bij ons huis vandaan! De andere gevange heeft nog kunnen vluchten. Maar we zijn inmiddels al over de schrik heen. :)

In het guesthouse zijn niet veel vorderingen. We wachten op de tegels voor de keuken, douche en wc.
Water problemen hebben we ook nog steeds last van. Inmiddels twee weken geleden dat we hebben kunnen douchen. Maarja, weinig aan te doen. Het zou wel lekker zijn dat we ook weer eens kleren kunnen wassen! ;)

We hebben inmiddels ook heel wat ontstekingen opgelopen. We vragen ons af hoe het kan, want het is hier ontzettend schoon. ;) Gisteren toch maar even langs het ziekenhuis geweest omdat ze na 2 weken nog niet zijn verdwenen. Ze hebben het schoongemaakt, hebben medicijnen meegehad en morgen moeten we weer terug komen.

Vanmiddag nog een rat of een muis of iets in onze kamer gezocht, we zagen wat lopen, toen hoorden we wat ritselen. Maar niets gevonden, misschien dat we vanavond nog wat tegenkomen. Dat zal nog wat worden dan! :)

Vandaag was het ook weer elektriciteitstraining, 1 jongen is vrijgesproken en mocht naar huis. Ze hebben contact met hem opgenomen en hij hoopt nog naar de trainingen te komen zodat hij het toch af kan maken. Dat is erg fijn om te horen. Het was voor ons erg onverwachts dat hij naar huis mocht, en voor hem zelf ook. Maar als het zo kan is het een mooie oplossing. De trainer zei dat ze het erg goed doen en dat ze over 2 weken wel af kunnen ronden met de training. We kunnen de examens gaan reserveren maar dat is pas in november. Dus willen we tussendoor nog een paar trainingen geven zodat ze toch nog wat les krijgen. Ook willen we de jongens als ze hun examen hebben gedaan een toolkit geven. Dan hebben ze gelijk alle materialen en kunnen ze aan het werk!

Ohja, en we hebben inmiddels ook gezelschap uit Nederland! Anne-marie is donderdag aangekomen. Dat kwam allemaal goed uit met de bevalling. Anne-marie wil ons ook helpen met de test voor de Engelse lessen, ze heeft er tenslotte voor geleerd! :)

Het heeft de laatste dagen niet zo heel veel geregend, dus we komen met schone/droge voeten thuis. Dat was aan het begin van deze week wel anders! We gingen maandag even naar de stad, maar wat een modder overal...

Het is weer een heel verhaal, zo zijn jullie weer een beetje op de hoogte van ons leven in Kenia. We gaan het straks zeker missen als we weer thuis zijn. Maar we kunnen er nu nog van genieten!

Fijn weekend!

Liefs,
Manon en Jeanique

1. Marianne:
    22 mei 2015
    Ha meiden,

Wat leuk weer, een verhaal en foto's :) Genieten om te lezen wat jullie allemaal beleven! Pas maar op met ontstekingen in Afrika ;). En wat een lief meisje zeg, feliciteer de blijde familie maar van me!
    Succes weer met alles.

Groetjes Marianne
  2. Lisanne:
    23 mei 2015
    Hee lady's;) Fijn hoor dat de baby er is! Feliciteer Aly en Edwin maar van me met hun mooie dochter;) Veel succes met alles de laatste weekjes, er staat nog heel wat op de planning zo te zien! Geniet er nog maar van! Liefs, Lisanne