Back to the Netherlands

22 juni 2015

Halloooo,

Een late en waarschijnlijk laatste update op onze blog. We hebben erg drukke weken achter de rug. Afrondingen, afscheid nemen, safari, en we hebben toch nog Nederlands bezoek. Dinsdag is Huibert-jan (de vriend van Manon) aangekomen samen met zijn vriend Koen als verrassing voor Manon. We zijn woensdag, donderdag en vrijdag op safari geweest. Waren drie leuke en mooie dagen! We hebben ook nog een Masai stam bezocht, leuk om te zien!

We hebben afscheid genomen in de Special School. We hebben loombandjes uitgedeeld en ze waren er erg blij mee. In de Remand hebben we ook afscheid genomen. Het was een leuke dag! We hebben er iets speciaals van gemaakt omdat het ook de dag van de 'African child' was. We zijn begonnen met een Bijbelverhaal, we hebben daarna een teken opdracht gedaan met het leven voor de Remand, het leven in de Remand en het leven na de remand. Ze vonden het erg leuk. We hebben cupcakes gebakken en cola meegenomen en ze hebben er van genoten. Daarna hebben we nog wat spelletjes gedaan en gezongen en gedanst. Het was een leuke afsluiting van onze periode.

Ook hebben we nog geprobeerd om een sponsor jongen op te zoeken, aangekomen bij de school na een uurtje reizen blijkt hij er niet te zijn. Een lege school... Ze hadden iets anders te doen!

We zijn nog bij Marie geweest, de pleegmoeder van Edwin op het platteland. Ze heeft een stichting voor alcohol en drugs, stichting ADAPT. Daar hebben we ook nog gekeken.

We hebben nog wat vergaderingen gehad voor het vervolg van onze projecten. Edwin en Aly hopen het over te nemen. De jongens van de elektriciteitstraining hebben hun certificaat in ontvangst genomen. Nu krijgen ze nog in keer in de 2 weken les tot dat ze examens hebben. De staf gaat verder met vervolg van de training, en proberen we een sponsor te zoeken in Nederland die materialen wilt sponseren.

Vorige week zaterdag hebben we een opening gehad van het Guesthouse. Het was een leuke dag van Kimon Eldoret CBO. Het was inloop dus de mensen konden komen en gaan wanneer ze wilden. Dat was niet echt Keniaans, maar wel leuk!

Inmiddels staan onze koffers klaar en morgen hopen we naar Nairobi te gaan met een busje. En dan doen we een overnachting in Nairobi en hopen we woensdag naar Nederland te vliegen.

Het is een beetje raar om nu alles achter te laten, en dat het allemaal voorbij is.

Bedankt voor jullie meeleven! Ook hebben we in onze periode in Kenia heel wat kaartjes binnen gekregen! :)

Lieve groet,
Manon en Jeanique

1. Christine:
    23 juni 2015
    Meiden, jullie laatste nachtje in Nairobi. Geniet ervan en een hele goede reis terug. Doe voorzichtig en we praten eens bij :)

Groetjes vanuit Holland